Oscar Wÿlde och update på en annan serie in progress!



Det blir lite konstigt när man inte har lika stora eller inte 4 rutor! Men det får gå ändå! Snabbade ihop den nu ikväll! Har arbetat hela dagen på den här serien också: http://burreritar.blogg.se/2009/december/fran-en-serie-som-ar-pa-gang.html
Jag har slitit mycket med den till och från sedan i julas... högar med anteckningar och omskrivningar i manus och har nu ritat om storyboard 4 gånger! Den har inte varit lätt att få att gå ihop och bli förståelig för läsaren! Den mest komplexa jag jobbat på hittills tror jag! Men mycket roligt! Har varit en utmaning att berätta just lagom mycket!
Men nu verkar den vara vattentät och redo för ritbordet! Jag tror det blir bra!

Kommentarer
Postat av: Tobbe

hahaha! Den här strippen gillade jag som fan!

Måste säga att du va mig en jävel på att teckna, jag håller på ganska mycket med serier och sånt själv men jag pallar aldrig göra någon detaljerad serie, har för dåligt tålamod för det..

Är serie utbildningen i Gävle bra föresten? Jag planerar att söka in till någon serieskola själv till hösten.

2010-02-18 @ 02:34:24
URL: http://dumihuvetserie.blogspot.com
Postat av: Burre

Jag trivs bra iaf! Härliga klasskompisar och mycket tid att jobba!

Visst har den sina fel och brister och det har gnällts en del när det kommer till lärarnas del av arbetet! Nu tänker jag inte lektion/föreläsning utan allt runtomkring! De är ju kunniga och vet vad de gör! Men gnället är inget som jag personligen sett som nåt enormt problem! Men jag är också väldigt accepterande!

Jag trivs jättebra! Man får ju arbeta hårt själv också för att komma någon vart, jag tror egentligen inte lektionerna har utvecklat mig speciellt mycket! Men bara att få hamna i en miljö där alla är serietecknare tror jag är bra! Det är ju underbart! Man känner sig trygg! :P

2010-02-19 @ 01:32:19
Postat av: Burre

Du hade ritat en hel del strippar själv också såg jag! Roligt! Jag ska titta mer på dem! =)

2010-02-19 @ 01:34:01
Postat av: Tobbe

okej, jo jag kan tänka mig att man utvecklas rätt mycket av att se vad andra gör och så.. du har inte fått några serier publicerade och så?

hårdrocksserien borde väl inte ha några problem att få in i någon dagstidning?

2010-02-19 @ 02:05:25
URL: http://dumihuvetserie.blogspot.com
Postat av: Burre

Jag har haft en del saker publicerat lite här och där i olika sammanhang! Just hårdrocksserien går just nu två gånger i månaden (lite men vafan, man börjar nånstans) i Arbetarbladet här i Gävletrakten! Jag skickade till en massa dagstidningar, serietidningar och musiktidningar i somras! Bara Arbetarbladet som svarade! Men jag ska nog skicka runt den igen! Det är väl lätt att man försvinner i mängden antar jag!

2010-02-19 @ 02:56:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0